Мистецтво 8 клас


Конспекти уроків мистецтва 8 клас






Рококо

" Живописне, музичне та театральне мистецтво рококо"

Рококо през Анастасія Д.

Живописне, музичне та театральне мистецтво рококо" відео


Архітектура та скульптура українського бароко. гра

Українське Бароко

Музика Бароко

Сторінка календаря у техніці дудлінг від творчої студії "Досвітки"


Музичне, театральне та декоративно - прикладне мистецтво епохи Ренесансу"

Тема уроку Північне Відродження

Тема уроку  Ідеали й образи Ренесансу



Готика през   Седченко
ГОТИКА  през Тунік

Романська архітектура

№7 в 8 класі " Романський стиль"

Сьогодні тема уроку "Мистецькі перлини Візантії"



Перегляньте презентацію, відео, послухайте музику, поспівайте пісню.
Перейдіть за посиланням. https://sway.office.com/azMqNceBBDYdQHJq?ref=Link



Античність тести ігри
Символізм тести  пазли


Тема уроку:
Стильовий синтез. Творчість Тараса Шевченка і Миколи Лисенка
Поміркуйте, чи можуть поєднуватися риси різних стилів у творчості митця?
- Чи знаєте ви приклади співіснування різних стильових ознак в одному творі?

Художня творчість, як ви вже розумієте, завжди зумовлена історичною епохою та панівними в ній світоглядними ідеями. Проте авторський стиль залежить також від загальних особливостей національної культури й від особистості митця, його естетичних ідеалів і устремлінь.
Українське мистецтво XIX ст. — це період розвитку романтизму, а потім — реалізму. Ознаки цих стилів можуть співіснувати в культурі й у творчості окремих митців по-різному. У народів, що вели боротьбу за свою національну незалежність, реалізм розвинувся пізніше. Це тому, що сильнішими були романтичні мотиви, пов’язані зі ствердженням національної самобутності, зверненням до славної історії, до народної творчості. Бурхлива епоха висунула новий тип митця — громадського діяча з принципами демократизму і народності, що зумовлювало реалістичне світосприймання. До такого типу митця-громадянина належали Великий Кобзар, поет і художник Тарас Шевченко (1814-1861) і видатний композитор, фундатор вітчизняної музики Микола Лисенко (1842-1912).
Перегляньте відео:
  
Що ж єднає ці постаті? Як відомо, Т. Шевченко народився в сім’ї кріпаків, і його лише в дорослому віці викупили з кріпацтва. М. Лисенко ж походив з дворянської родини. Йот мати закінчила інститут шляхетних панянок і розмовляла здебільшого французькою мовою. Діяльність поета припадає на першу половину XIX ст. — на добу романтизму, зародження української національної ідеї. Композитор писав музику в другій половині цього самого століття — у час суворих заборон української культури й проникнення реалістичних ідей у мистецтво. Чому ж їх поставлено поряд?
На поглядах обох митців позначилися ідеї романтизму, який в українській художній культурі тривав до середини XIX ст., а в музиці — до початку XX ст. Цей стиль нерідко поєднувався з властивостями реалізму, інколи — класицизму чи бароко, породжуючи своєрідний стильовий синтез.
Проте єднає Шевченка і Лисенка не належність до митців-романтиків і не безперечна підвищена емоційність творів. їх об’єднує те, що вони втілювали національні художні ідеали в творчості, правдиво відтворювали життя свого народу, хоча й різними мистецькими засобами.
Обоє були закохані в народну ііісню. Із дитинства вона стала супутником життя Тараса. Микола Лисенко все життя збирав і обробляв український фольклор, який став основою його творчості.
Єднає їх також те, що митці досконало опанували європейський досвід і досягли висот професіоналізму у творчості. Як і закликав Т. Шевченко: «Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь».
Відомо понад 1000 зразків образотворчого мистецтва Т. Шевченка в портретному, пейзажному, побутовому жанрах, з яких не всі збереглися. Вони домінували в його творчості, хоч він також створював композиції на історичні, міфологічні, релігійні теми. Своїм фахом Т. Шевченко вважав саме малярство. Особливе визнання мали його офорти. За них українському митцю було присвоєно звання академіка з гравюри.
Ще в молодості Т. Шевченко став популярним портретистом. Особливою витонченістю, поетичністю вирізняються романтичні жіночі портрети. Проте створеним наприкінці життя портретам акторів Михайла Щепкіна та Айри Олдріджа притаманна реалістичність зображення.
У численних автопортретах митець наче намагався зазирнути у власну душу. Перша спроба пізнати себе виявилася в романтичному автопортреті (1840), з якого на глядача дивиться сповнена творчої наснаги молода людина. Автопортрети пізнього періоду творчості сприймаються як драматична сповідь людини про життя, сповнене тяжких випробувань долі.
Перегляньте відео:
Шевченко-художник
Т. Шевченка вважають основоположником реалізму в українському образотворчому мистецтві. Реалістичним є його найбільший за розміром твір олійного живопису «Катерина», виконаний на тему однойменної поеми (1842).Через драму української дівчини-кріпачки митець розкриває трагедію самої України.
ВИСНОВОК. Спадщина Шевченка-художника за глибиною почуттів, силою драматизму та суворою правдою стоять разом з його полум’яними поезіями. Живопис і графіка Кобзаря дали могутній поштовх до пробудження національної свідомості, інтересу до природи та культури України. Його образи надихали багатьох художників — сучасників і послідовників (Л. Жемчужникова, І. Соколова, К. Трутовського та ін.), у творчості яких формувалися реалістичні принципи мистецтва, українська тематика стала провідною для наступного покоління митців.

Для всіх українців Кобзар став національним символом. З-поміж митців, які продовжували справу Т. Шевченка з розбудови української культури, одне з центральних місць належить Миколі Лнсенку — композитору, фольклористу, хоровому диригенту, піаністу, педагогу. Його спадщина охоплює майже всі музичні жанри. Автор духовного гімну України М. Лисенко став музичним символом української нації.
Ніхто з композиторів не написав стільки творів на тексти Т. Шевченка, як 
 М. Лисенко (нонад 90). Поезія Кобзаря вплинула на формування на тематично-образний зміст музики М. Лисенка.
Молодий композитор, ще студент Лейпцизької консерваторії, Микола Лисенко написав на прохання львівської «Просвіти» свій перший, як він вважав, твір «Заповіт» для соло тенора, чоловічого хору з фортепіанним супроводом. Прочитання вірша було камерним, в елегійному ключі.

Другий твір належав Михайлу Вербицькому (1815-1870), автору Державного гімну України. Його інтерпретація поезії нагадує високе мистецтво академічного живопису, де прочитується велична ідея народного ноета-пророка, ніби в стилі античності. Тому композитор звертається до монументальних засобів: оркестру, соло баса і двох хорів — мішаного і чоловічого. Оркестровий вступ є своєрідним словом від автора, що готує слухача до сприймання слів поета.
Так виникли дві різні хорові версії: одна — монументальна, героїко-епічна, друга — лірична, камерна.
Із «Заповіту» розпочав Микола Лисенко грандіозний задум — цикл «Музика до Кобзаря», що складається з 87 творів. У цьому циклі Микола Віталійович яскраво втілює в музичних образах і зворушливі ліричні вірші, й поезію, що закликає до боротьби за щастя знедоленого народу. Це кантата «Радуйся, ниво неполитая», солоспіви («Ой, одна я, одна») та ін.
У вокальній ліриці М. Лисенка на тексти Т. Шевченка представлена тема кохання, характерна для романтизму, любов до Батьківщини («Мені однаково», «Чи ми ще зійдемося знову», дует «І широкую долину»). Ніжні почуття виявляються в пейзажних романсах «Садок вишневий коло хати», «Княжна» («Зоре моя вечірняя») та ін.
Музична ерудиція, ґрунтовна професійна освіта (навчання в Лейпцизькій консерваторії) та багаторічна фольклористична діяльність композитора, пов’язана з аранжуванням народної музики (зібрав кількасот зразків різних жанрів), дали змогу поєднати два потоки національної культури — народний і професійний.
Прагнучи розкрити музичними засобами особливості українського характеру, «українську душу», М. Лисенко значно розширив ідейно-тематичні обрії української музики. У його творчості ознаки національного стилю набули нової якості на базі домінуючого на той час романтизму. Цикл «Музика до Кобзаря», написаний українським композитором упродовж тривалого творчого життя, став неповторним музичним пам’ятником Шевченкові.

Зразком національної героїко-патріотичної опери стала монументальна народна музична драма «Тарас Бульба» (на лібрето М. Старицького за М. Гоголем). Уперше в музиці набула багатогранного втілення історична, козацька тематика. Головний персонаж опери — богатир-патріот Тарас Бульба, охарактеризований в музиці рисами епічної могутності.
Показова щодо цього його героїчна пісня «Гей, літа орел». Арію Тараса Бульби М. Лисенко написав на текст нісні кобзаря з поеми Т. Шевченка «Гайдамаки».
Перегляньте відео:
Багата і різнонланова оперна спадщина М. Лисенка охоплює різні жанри: лірико-нобутовий («Наталка-Полтавка»), комічний, («Різдвяна ніч»), лірико-фантастичний («Утоплена»), онеру-сатиру («Енеїда»). Він є засновником дитячої онери-казки.
Микола Лисенко написав чимало фортепіанних п’єс у популярних для романтизму жанрах: рапсодія, ноктюрн, елегія, експромт, пісня без слів. Нерідко це журливі мініатюри («Елегія», «Пливе човен води повен»). Національна самобутність притаманна Другій українській рапсодії, що складається з повільної імпровізаційної Думки та швидкої Шумки.
Перегляньте відео:
Унікальним поєднанням мелодій українських народних пісень із бароковими формами вважають «Українську сюїту» у формі старовинних танців.
Композитор М. Лисенко — основоположник української школи фортепіанного виконавства. Його зусиллями українська фортепіанна музика зазвучала в концертах для широкої публіки, а його твори увійшли в золотий фонд вітчизняної фортепіанної музики.
У спадщині композитора чимало зразків музично-поетичної лірики на вірші сучасників (І. Франка, Лесі Українки, О. Олеся, Дніпрової Чайки), зарубіжних ноетів-романтиків (Г. Гейне, А. Міцкевича) — епізоди хвилюючої розповіді про нерозділене кохання, драматичні мотиви розлуки й самотності.
В Україні важко знайти композитора, який би не звертався до поезії Кобзаря. На тексти Т. Шевченка або за мотивами його творів написано чимало музики в різних жанрах. Нараховано понад дві тисячі творів! Ніхто з поетів не має стільки музичних інтерпретацій, як Т. Шевченко. Перша опера «Катерина» за Шевченком належить композитору-аматору з Миколаївщини Миколі Аркасу. Десятки хорів на слова поета створив буковинський композитор Сидір Воробкевич, кантату «Лічу в неволі», хори й романси — галичанин Денис Січинський. Декілька музичних версій існує на вірші «Садок вишневий коло хати», «Три шляхи».
Зробимо узагальнення: живописні та графічні твори Т. Шевченка, як і музика М. Лисенка, освітлені відданою любов’ю до України. їхня спадщина вилинула на свідомість народу, спонукала українців до боротьби за краще майбутнє: поет і художник — силою поетичних і візуальних образів, композитор — силою музики. Як палкі патріоти вони сповідували принцип народності. Це виявилося у глибоко національних і соці-ально-загострених образах Кобзаря і в опорі на український фольклор у творчості засновника української композиторської школи, що сприяло остаточному формуванню українського національного музичного стилю. Отже, багатогранна діяльність цих велетнів нашої культури мала винятково важливе значення в піднесенні українського мистецтва на новий щабель історичного розвитку.

Мистецька скарбничка
Офорт (від фр. еаи-іоПе — букв, азотна кислота) — вид гравюри на металі, де заглиблені елементи друкарської форми утворюють за допомогою «травлення» металу кислотою.

Рефлексія:
1. Які види й жанри образотворчого мистецтва охоплює творчість Т. Шевченка? Які з його творів вам найбільше подобаються і чому?
2. Як творчість Великого Кобзаря вплинула на українську культуру, зокрема музику?
3. Схарактеризуйте багатожанрову спадщину М. Лисенка, поясніть його роль у розвитку української музики.

ПОВТОРЕННЯ: Хронологічна таблиця мистецьких стилів
Епоха Хронологічний
період
Стилі/напрями
Давній час Від найдавніших часів до V ст. Античний, а також єгипетський, скіфський
Середньовіччя V — XIV (XV) ст. Візантійський, романський, готика
Відродження XIV — XVI (XVII) ст. Ренесанс
Новий час XVII — XIX ст. Бароко, рококо, класицизм, романтизм, реалізм
Новітній час з XX ст. Модернізм, постмодернізм та їх напрями і течії

НЕ забувайте проходити тести: "Класицизм", "Романтизм". ( по переду останній - "Реалізм")
Бажаю успіхів!



Доброго дня, дорогі восьмикласники! ( 5.05)
Продовжуємо знайомитися з реалістичним стилем в мистецтві. Запрошую вас в царину Музики. Перегляньте презентацію "Реалістичний стиль в музичному мистецтві", послухайте фрагменти музичних творів, поспівайте.
Бажаю приємного перегляду!



Тема уроку сьогодні "Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві".
Перегляньте презентацію, перейдіть за посиланням: https://sway.office.com/Sle2KjUGkQ4xuXav?ref=Facebook&fbclid=IwAR2t7tRFoWM2IA5Mu_Yyfg4UQIux1n1jIdWMk8Jlypyk5Bf8N89XeD9AILE
Бажаю приємного перегляду!


Доброго дня!
Хто ще не пройшов тест "Класичний стиль", можна пройти до 19 квітня (завдання обов'язкове) за посиланням https://naurok.com.ua/test/start/175109
Ознайомтеся з новою темою та приєднайтеся до флешмобу.
Сьогодні тема уроку " Романтичний стиль в музиці" . Перегляньте відео-урок за посиланням:
Музика романтизму, урок №29, 8 кл. 
Пропоную пограти в гру Романтизм Гра перший мільйон
Приємного перегляду! Бажаю успіхів!
Пропоную долучитися до флешмобу 
Між мистецтвом і карантином.
Мистецтво вдома
Зацікавило фото? Пропоную виконати творче завдання.
Вивчати твори світового мистецтва може бути дуже весело, використовуючи сервіси віртуальних екскурсій. ( Не виходячи з дому: музеї та виставки, які можна відвідати онлайн )
 Пропоную запозичити ідею зі сторінки @tussenkunstenquarantaine    (назва перекладається з голландської мови «між мистецтвом і карантином»). 
У чому ж вона полягає? 
  • Оберіть твір мистецтва, який вам подобається; 
  • Знайдіть вдома речі, за допомогою яких можна його відтворити; 
  • Зробіть свою інтерпретацію картини, сфотографуйте результат, поділіться на спільній дошці PADLET. Пройдіть за посиланням, натисніть на "+" в стовпчику свого класу, у вікні, що відкриється, напишіть своє прізвище, та завантажте фото справжньої картини та фото вашої інтерпретації. :https://padlet.com/ludmilashportko26/art2020
Важливо: робота має бути «натуральною», без обробки і додавання деталей у фоторедакторах.  
 Аналогічний флешмоб запустив і центр сучасного мистецтва PinchukArtCentre. 
Побачити українські інтерпретації можна в інстаграмі під хештегом #мистецтвовдома.  
З нетерпінням чекаю ваші роботи! 



Завдання до 6 квітня.
Доброго дня! Пропоную ознайомитися з темою " Музика епохи класицизму." , переглянути відео за посиланнями, послухати музику.

Музика епохи класицизму.

      У музичній культурі Європи наприкінці XVIII — на початку XIX ст. відбулися кардинальні зміни. Це був час Просвітництва з його головною світоглядною ідеєю — вірою в розум людини, час великих учених, філософів, літераторів, митців. Як і в інших видах мистецтва, у музиці на зміну бароко і рококо прийшов стиль класицизм, який відображав гармонійну впорядкованість світу. Вершинне досягнення цього стилю — творчість представників так званої віденської класичної школи. До неї належать австрійські композитори 
Франц Йозеф Гайдн (1732-1809) і Вольфганг Амадей Моцарт (17561791),
 а також німецький композитор Людвіг ван Бетховен (1770-1827).

    Усі вони жили й творили у Відні (звідси й походить назва школи) і, незважаючи на відмінності глибоко індивідуальних авторських стилів, стали засновниками класичних канонів у музиці.  Найвищі досягнення композиторів-класиків належать до розвитку таких жанрів, як соната, концерт, симфонія, квартет, де вони створили чіткі правила побудови музичної форми й основні прийоми музичного розвитку.

Соната — циклічний твір, у якому частини об’єднані спільним задумом, а їхня послідовність зумовлена образним змістом, єдиною ідеєю. Сонатна форма складається з таких основних розділів:


• експозиція — експонування основних тем, «зав’язка»;


• розробка — розвиток основних тем;


• реприза — видозмінене повторення тем, завершення дії, «розв’язка». Отже, у сонаті можемо спостерігати гармонійну упорядкованість форми, певну симетричність, подібну до архітектурних форм класицизму'.

Фортепіано — музичний інструмент, який виник у період класицизму на основі вдосконалення конструкції клавесина. 

                                                                        рояль
                                                                 
Прослухай фрагменти творів:
Бетховен. Соната №17. Финал
Бетховен Лунная Соната (№14). 

Симфонія — спочатку так називали будь-яке благозвучне поєднання звуків. Згодом таку саму назву отримали вступи до оркестрової танцювальної сюїти або до опери. «Батьком класичної симфонії» або родоначальником цього музичного жанру вважають Й. Гайдна, автора понад 100 симфоній. Масштабний симфонічний цикл має складну чотиричастинну будову і здатний відтворити світ у його різноманітті від драми й героїки до світлої лірики й гумору.
Прослухай фрагменти творів:
Гайдн Симфонія 94 "Сюрприз" 
Л. ван Бетховен. Симфония №9. 4 часть Presto (ода "К радости")
W.A. Mozart - Symphony No. 40 g-moll - I


 Концерт (з лат. «змагання», з іт. «злагодженість») — музичний жанр, твір для виконання солістом (або кількома солістами) і симфонічним оркестром. Лейтмотив (з нім. «основна думка») — основний мотив, тема, що повторюють у музичному творі кілька разів.  

    В історії української культури другу половину XVIII ст. називають «золотим віком української музики». Класичних вершин досягає хорова творчість блискучого тріо українських композиторів 
Максима Березовського, Артемія Веделя і Дмитра Бортнянського.
Під виливом західноєвропейської професійної музики відбувався перехід від одночастинного партесного концерту доби бароко до духовного концерту періоду класицизму, який будувався на контрастному зіставленні частин циклу. 
      Основоположником жанру духовного хорового концерту був Максим Березовський (1745-1777) — композитор і співак, митець яскравої творчої індивідуальності.Лірико-драматичний чотиричастинний концерт «Не отвержи мене во время старости» написано для чотириголосного хору.
Прослухай фрагмент твору:
М. Березовский - "Не отвержи мене во время старости"

Артемій Ведель (1767-1808) — композитор, співак (тенор), хоровий диригент і педагог — писав виключно сакральні хорові твори. Він не мав тісних зв’язків із західноєвропейською музикою і розвивав традиції української хорової культури, народної творчості. На формування самобутнього стилю митця вилинула побутова лірика. Наприклад, мелодика його «Херувимської» близька до української народної пісні «Повій, вітре, на Вкраїну». Відомо ЗО хорових концертів 
Прослухай фрагмент твору:
Херувимська Пісня - А. Ведель

Дмитро Бортнянський (1751-1825) — класик хорової музики XVIII ст., у творчості якого поєдналися найновіші на той час досягнення світової композиторської техніки, зокрема італійської школи, з вітчизняними музичними традиціями. В історію музичної культури він увійшов як реформатор церковного співу. 
Прослухай фрагмент твору:

      В Україні в міському побуті виник і набув поширення світський вокальний жанр — кант. Канти виконували вокальні ансамблі найчастіше на три голоси без інструментального супроводу. За змістом поетичного тексту
і характером музики канти розподіляли на ліричні, урочисті, гумористичні, сатиричні. Канти включали до репертуару мандрівних дяків, виконували учні Києво-Могилянської академії, лірники. Лірник співав зазвичай канти з хлопчиком-поводирем або з іншим лірником, а третій голос грав на лірі.


    Одне з провідних місць у царині створення кантів належить 
Григорію Сковороді (1722-1794) — видатному українському філософу, просвітителю, поету, митцю, педагогу. Він був різнобічним музикантом, грав на багатьох тогочасних інструментах, укладав своєрідні пісні-роздуми про навколишнє життя людей, сатиричні твори, що викривали соціальну несправедливість тогочасного суспільства. Збереглися канти філософа «Пастирі милі» та «Ангели, знижайтеся», збірка «Сад божественних пісень».
Прослухай фрагмент твору:
Григорій Сковорода - "Всякому місту звичай і право" 

 "Музика епохи класицизму. Опера." ч.1.

Рефлексія:
1. Назвіть композиторів, представників «віденської класичної школи». Які музичні жанри набули свого кульмінаційного розвитку в їх творчості?

2. Схарактеризуйте жанр сонати. Що нового привнесли композитори-класики в цей жанр?

3. Розкажіть про особливості класичної симфонії. Наведіть приклади творів.

4. Назвіть хоровий жанр, який став провідним в українській музиці періоду класицизму. Порівняйте особливості хорового та інструментального концертів.

Дякую за роботу!


Завдання на період з 17 по 20 березня.
Ознайомитися з темою " Класицизм: архітектура, скульптура, живопис." на сторінках 122-131 підручника "Мистецтво " , або переглянути відео-уроки за посиланнями.

Класицизм
"Скульптура епохи класицизму"  
 Живопис класицизму" 
 Садово- паркове мистецтво епохи класицизму" 
 Модні тенденції класицизму "


Дизайнери з допомогою комп’ютерної графіки показали, як виглядали 7 архітектурних шедеврів старовини
Трипільська цивілізація
https://padlet.com/ludmilashportko26/art2020
Пробуждение фараона. Это одна из реконструкций облика Рамсеса II, выполненная по его мумии.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Ржеко Людмила Володимирівна Вчитель інтегрованого курсу "Мистецтво" вчитель вищої категорії, вчитель-методист. Керівник вокальн...